Like-ból labdamenet: hogyan segíthetik az influenszerek a padel fiatalok közötti terjedését

Gondolatébresztő írás következik, amely egy manchesteri padel klub akciója nyomán érlelődött, míg papírra – billentyűzetre – került.

Bár a padel Magyarországon is növekvő népszerűségnek örvend, messze vagyunk még attól, hogy az átlagember és fiatal akár csak halljon róla, és ha kiejtik előtte a szót, ne gondolja azt a többség, hogy ez esetleg valami pedálos vízi sport. Miután a legtöbb új játékos még mindig a tenisz világából érkezik a padel pályákra, és általában 30 év feletti hobbi sportoló, a fejlődő sportág jövője nagyban múlik azon, hogy sikerül-e megszólítani a fiatalabb generációt is.

A 14–18 éves korosztály azonban különösen nehéz célcsoport élethelyzeti és kommunikációs szempontból is: sokszor a szülők döntésén múlik, hogy eljutnak-e sportolni, ha pedig meg is van a nyitottság és az anyagi források, ebben a korban rengeteg más impulzus, hobbi és közösségi élmény versenyez a figyelmükért.

Az iskola mintaadó közegként itt nem rúg labdába (ejj, a népsport mindenhová beférkőzik), miután (sajnos) padel pályák még nem épülnek a hazai általános vagy középiskolákban. Örvendetes azonban, hogy bár egyelőre meglehetősen főváros centrikusan, de egyre több pálya épül Budapest szerte, és vidéken is újabb városokban nyílnak klubok.

A teniszező családok számbavételén túl – ahol a padelre áttérve a gyereket is hamarabb leviszik a pályára, vagy épp maga találkozik a padellel, ha követi az ütős sportok világát – érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen közvetítő szerepet játszhatnának a hazai influenszerek a sport népszerűsítésében. Külföldön látunk rá sikeres példát: a már említett brit padel klub hálózat, a Pure Padel a nyár folyamán tartalomgyártókat hívott manchesteri pályáira, akik kiterjedt online közönségükkel ismertették meg a sportot. Az eredmény: több százezer fiatal találkozott először a padellel – nem egy, még viszonylag szerényebb nézőközönséget vonzó padel sporteseményen, hanem a kedvenc tartalomgyártóin keresztül, a közösségi média felületeken. Közülük azután több ezren jelentkeztek, hogy kipróbálják a padelt.

Magyarországon is bőven akadnak olyan influenszerek, TikTok- és YouTube tartalomkészítők, akik több tíz-, vagy százezres követőtáborral rendelkeznek a 14–18 éves korosztályban. Ha ők jelennek meg a pályán és próbálják ki a padelt, azzal sokat nyerhet a sportág. Egy-egy rövid videó, közösségi kihívás vagy baráti mérkőzés közvetítése jó eséllyel felkeltheti a fiatalok érdeklődését.

A padel előnye ráadásul éppen az, hogy amatőr játékszintig gyorsan, könnyen megtanulható és közösségi élményt ad – tehát tökéletesen illeszkedik a fiatalok világához. Ha sikerül elérni, hogy a tinik lejöjjenek a pályára, aktív résztvevőként bekapcsolódjanak ebbe a nagyszerű sportba, az komoly lendületet adhatna a magyar padel utánpótlás fejlődésének is. Természetesen az eggyel fiatalabb korosztály (6-13 évesek) megszólítása is kulcsfontosságú ahhoz, ha a saját szórakozásra űzött közösségi sportélményen túl a versenysportra is nagyobb hangsúlyt akarunk fektetni, hazai és nemzetközi szinten is.

A kérdés tehát adott: mikor látunk majd itthon is olyan kampányt, ahol népszerű hazai tartalomgyártók mutatják be a fiataloknak, milyen élmény egy padel meccsen részt venni? Ahhoz nem férhet kétség, ha a fiatalok népszerű közösségi média sztárjukon keresztül ismerkednek meg a sporttal, a pályákon is egyre többeket láthatunk közülük.

Ki kell mondanunk, hogy a Magyar Padel Szövetség, bár minden rendelkezésére álló forrást megmozgat az utánpótlás-nevelésért, fiatal és kis szövetségként, még nem százezres sportoló tömeget maga mögött tudva korlátozott lehetőségekkel rendelkezik a sportág népszerűsítése terén.

Éppen ezért érdemes lehet az üzleti oldalnak, azaz a hazai padel kluboknak komolyan számba venni egy összefogást, amelynek keretében közös erővel népszerűsíthetik a sportot, a fiatalokat legjobban elérő csatornákkal – online tartalomkészítőkkel – együttműködésben. Egy ilyen partnerségből hosszú, de már rövidtávon is minden klub csak profitálhat, még akkor is, ha a fiatalokat diákkedvezménnyel csábítja a pályákra.

A kiemelt kép forrása: magyarpadel.com.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük